Spring til primært indhold

Vælg en af følgende muligheder:

Jeg køber til personlig brug
Jeg køber til min virksomhed

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg bruge tilbud fra Vistaprint på webstedet for Promotique og omvendt?

Ikke på nuværende tidspunkt. Rabatkoder og tilbud kan ikke overføres fra én af de to hjemmesider til den anden. I oplysningerne om tilbuddet er det angivet, om rabatten kan bruges hos Vistaprint eller Promotique.

Skal jeg bestille et minimumsantal?

Uanset om du skal bruge tusind eller bare en enkelt, så kan vi hjælpe dig. Ved nogle af vores produkter er der et minimumsantal, men i kollektionen "Intet minimumsantal" kan du nøjes med at købe præcis det antal, du skal bruge. Du vælger bare filteret Intet minimumsantal øverst i vores varegalleri.

Hvor er mine tidligere uploads fra Vistaprint?

Vores kundeservice overfører dem gerne for dig. Du skal bare ringe på 80 82 03 99, så ordner vi det.

Hvad koster forsendelse?

Standardlevering - 10+ arbejdsdage
4,99 € (ekskl. moms)

Hvor lang tid tager det, før jeg modtager min bestilling?

Med standardlevering er den normale leveringstid på 10 hverdage (der kan gå kortere eller længere tid, alt efter vores lagerbeholdning). Denne tid bliver bl.a. brugt på at tjekke dit design og det færdige produkt, så vi er sikre på, at alt ser ud, som det skal. Herunder kan du se den rejse, din bestilling skal ud på, fra vores hjemmeside til dit dørtrin.

  1. Kassen: Vælg dit produkt, tilpas det og bestil. Vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, samt en estimeret leveringstid.
  2. Designeftersyn: Vores designere sikrer sig, at dit produkt ser ud, som det skal. Hvis det er nødvendigt at redigere i det, sender vi en e-mail til dig.
  3. Produktion: Vi fremstiller dit unikke produkt. Tiden kan variere alt efter vores lagerbeholdning.
  4. Levering: Vi sender dit produkt. Du bliver informeret om, hvornår det ankommer, og du kan desuden spore din bestilling.

Tilbyder I ekspreslevering?

Ikke i øjeblikket, men vi arbejder på at få denne mulighed tilgængelig i de næste par uger.

Hvordan sporer jeg min bestilling?

Når du har afgivet din bestilling, kan du nemt spore den på siden med din bestillingshistorik. Sådan gør du:

  1. Log på "Min konto"
  2. Gå til “Bestillingshistorik”
  3. Se status for din bestilling. Hvis den er blevet afsendt, kan du spore den med kurerlinket (dvs. “Nacex: 123” eller “RoyalMailUk: ABCD1234”)
  4. Få at vide, hvornår din bestilling leveres

Hvordan fungerer jeres designeftersyn?

Vores professionelle grafiske designere foretager et eftersyn af din bestilling for at sikre, at du får leveret den bedst mulige kvalitet. Hvis de finder noget, som bør ændres, sender de dig en e-mail med et par forskellige mulige løsninger (typisk inden for 24 timer). Du kan så enten vælge en af de foreslåede løsninger, eller du kan bede om andre ændringer. Vi kan hjælpe dig med layout, tekst, fjernelse af baggrund, problemer med broderiet, skrifttype eller -størrelse m.v. Bemærk, at nogle af vores trykteknologier ikke kræver et designeftersyn, fordi det færdige trykprodukt ser ud præcis som i forhåndsvisningen.

Om Promotique by Vistaprint

Hvad er Promotique by Vistaprint?

Det er et sted, hvor virksomheder af alle slags og størrelser kan finde reklameartikler til at promovere sig med. Som en del af Vistaprint giver vi dig stort udvalg, som du kan bestille i helt små antal – helt ned til en enkelt – og uden oprettelsesgebyrer.

Kan jeg bruge tilbud fra Vistaprint på webstedet for Promotique og omvendt?

Ikke i øjeblikket. Rabatkoder og tilbud kan ikke overføres fra én af de to hjemmesider til den anden. I oplysningerne om tilbuddet er det angivet, om rabatten kan bruges hos Vistaprint eller Promotique.

Skal jeg bestille et minimumsantal?

Uanset om du skal bruge tusind eller bare en enkelt, så kan vi hjælpe dig. Ved nogle af vores produkter er der et minimumsantal, men i kollektionen "Intet minimumsantal" kan du nøjes med at købe præcis det antal, du skal bruge. Du vælger bare filteret Intet minimumsantal øverst i vores varegalleri.

Hvad er jeres tilfredsheds garanti?

Alle produkter har tilfredshedsgaranti. Hver gang. Enhver grund. Ellers finder vi en løsning.
Vi står 100 % inde for alt, hvad vi sælger. Så hvis du af den ene eller anden grund ikke er fuldt ud tilfreds med dit køb, så er vi det heller ikke. Og så finder vi sammen en løsning, som du er tilfreds med – fra genoptryk af bestilling til fuld refundering. Vi dækker endda leveringen. Så enkelt er det. Læs mere.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke er tilfreds med min bestilling?

Så gør vi alt, hvad vi kan, for at løse problemet. Hvis du ikke er helt tilfreds, så ring til vores kundeservice på 1.866.891.3156, og fortæl os hvad problemet er. Så laver vi et nyt tryk af din bestilling, indsætter et tilgodebeløb så du kan foretage en ny bestilling, eller vi refunderer det fulde beløb.

Min konto

Kan jeg bruge min e-mail og adgangskode fra Vistaprint til at logge på med?

Ja, det kan du. Du logger ind på præcis samme måde på begge hjemmesider.

Hvor er mine tidligere uploads fra Vistaprint?

Vores kundeservice overfører dem gerne for dig. Du skal bare ringe på 1.866.891.3156, så ordner vi det.

Hvor kan jeg se tidligere bestillinger?

Du skal bare logge ind på den hjemmeside, hvor du foretog bestillingerne. Gå til www.promotique.ie for at se dine bestillinger hos Promotique, eller vistaprint.ie for at se dine bestillinger fra Vistaprint.

Min bestilling

Kan jeg annullere min bestilling?

Ja, du kan annullere din bestilling, hvis den ikke er blevet fremstillet endnu. Hvis du vil annullere, skal du kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt 80 82 03 99

´Kan jeg ændre min bestilling?

Hvis du kontakter os, før din bestilling er blevet ekspederet, kan du få lavet alle de ændringer, du vil. Bare sørg for at ringe til vores kundeservice på 1.866.891.3156 så hurtigt som muligt.

Leveringsoplysninger

Hvad koster levering?

Standardlevering - 10+ arbejdsdage
4,99 € (ekskl. moms)

Hvor lang tid tager det, før jeg modtager min bestilling?

Med standardlevering er den normale leveringstid på 10 hverdage (der kan gå kortere eller længere tid, alt efter vores lagerbeholdning). Denne tid bliver bl.a. brugt på at tjekke dit design og det færdige produkt, så vi er sikre på, at alt ser ud, som det skal. Herunder kan du se den rejse, din bestilling skal ud på, fra vores hjemmeside til dit dørtrin.

  1. Kassen: Vælg dit produkt, tilpas det og bestil. Vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, samt en estimeret leveringstid.
  2. Designeftersyn: Vores designere sikrer sig, at dit produkt ser ud, som det skal. Hvis det er nødvendigt at redigere i det, sender vi en e-mail til dig.
  3. Produktion: Vi fremstiller dit unikke produkt. Tiden kan variere alt efter vores lagerbeholdning.
  4. Levering: Vi sender dit produkt. Du får at vide, hvornår det ankommer, og du kan desuden spore din bestilling.

Bliver min bestilling leveret samlet?

Det kommer an på, hvad du har bestilt. Da vi sender varerne, efterhånden som de er klar, er det muligt, at de bliver sendt i forskellige pakker. Hvis du ikke modtager alle dine varer i den første pakke, du får, kan du forvente endnu pakke med de resterende varer. Du kan finde alle dine sporingsnumre under Min konto.

Tilbyder I ekspreslevering?

Ikke i øjeblikket, men vi arbejder på at få denne mulighed tilgængelig i de næste par uger.

Hvilke kurerer bruger I?

Vi vælger leveringsservice ud fra, hvilke produkter du har købt, hvor de skal leveres, og pakkens størrelse og vægt. Selvom det ikke er muligt i øjeblikket, arbejder vi på at give vores kunder mulighed for selv at vælge kurer.

Hvordan ved jeg, om min bestilling er blevet afsendt?

Det giver vi dig besked om! Når bestillingen er blevet sendt, sender vi dig en e-mail med bekræftelse på din bestilling og med oplysninger om leveringsmetode, forventet leveringsdato og andre sporingsoplysninger (hvis muligt).

Hvor leverer I til?

Vi levere til de fleste lande i den Europæiske Union (EU) bortset fra de følgende:

• Ungarn
• Litauen
• Rumænien

Desuden leverer vi ikke til disse områder:

• Ålandsøerne (FI)
• Büsingen (DE)
• Campione (IT)
• De Kanariske Øer (ES)
• Ceuta (ES)
• Færøerne (FO)
• Gibraltar (GB)
• Helgoland (DE)
• Livigno (IT)
• Melilla (ES)
• Athos (GR)
• Alle europæiske oversøiske lande og territorier

Leverer I til Kanaløerne, Isles of Scilly og Isle of Man?

Vi leverer til hele fastlandet i Storbritannien . Men vi kan ikke levere til Kanaløerne, Isles of Scilly eller Isle of Man.

Er produktionstid inkluderet jeres leveringstid?

Ja, alle angivne leveringstider inkluderer den tid, det tager at trykke din bestilling, og efterfølgende levere den til dig.

Er leveringstiderne garanteret?

Når du føjer en vare til din indkøbskurv, beder vi dig om at vælge en leveringstid. Så får du en forventet leveringsdato for din vare – og det er noget, vi står ved. Ind i mellem kan dårligt vejr eller forsinkelser hos kureren påvirke leveringsdatoen, men hvis din bestilling ikke er kommet til tiden, så kontakt os, og så finder vi en løsning.

Kan jeg bruge min egen kurer eller forsendelsesleverandør til at levere min bestilling?

På grund af vores fremstillingsproces er det desværre ikke muligt at acceptere særlige forsendelsesanmodninger.

Leverer I til feltpostkontorer eller militærpostkontorer?

Det er desværre ikke muligt for øjeblikket, men det er noget, vi ønsker at arbejde hen imod.

Leverer I til postbokse?

Desværre ikke, men vi undersøger mulighederne for, hvordan det kan lade sig gøre i fremtiden.

Hvordan sporer jeg min bestilling?

Når du har afgivet din bestilling, kan du nemt spore den på siden med din bestillingshistorik. Sådan gør du:

  1. Log på Min konto
  2. Gå til “Bestillingshistorik”
  3. Se status for din bestilling. Hvis den er blevet afsendt, kan du spore den med kurerlinket (dvs. “Nacex: 123” eller “RoyalMailUk: ABCD1234”)
  4. Få at vide, hvornår din bestilling ankommer

Design af mit produkt

Hvilke typer specialdesign tilbyder I?

Vi tilbyder adskillige forskellige tilpasningsteknologier. Dit valg af teknologi varierer, alt efter dit produkt, din ønskede finish, og hvad du vil bruge det til.
For at gøre valget lettere for dig, har vi lavet en guide, så du kan sammenligne de forskellige teknologier.

Vil mit produkt se ud som forhåndsvisningen?

Ja, forhåndsvisningen er pålidelig. Vores avancerede teknologi sikrer, at forhåndsvisningen er så tæt på dit færdige resultat som muligt. En gang imellem kan der være mindre variationer, men de bliver fanget af vores designere under designeftersynet. Vi kontakter dig, hvis det skulle blive nødvendigt at foretage ændringer i dit design.

Kan jeg få hjælp med designet?

Ja. Du ringer bare til kundeservice på 1.866.891.3156. De er designeksperter og kan hjælpe med alle slags spørgsmål.

Hvordan fungerer jeres designeftersyn?

Vores professionelle grafiske designere foretager et eftersyn af din bestilling for at sikre, at du får leveret den bedst mulige kvalitet. Hvis de finder noget, som bør ændres, sender de dig en e-mail med et par forskellige mulige løsninger (typisk inden for 24 timer). Du kan så enten vælge en af de foreslåede løsninger, eller du kan bede om andre ændringer. Vi kan hjælpe dig med layout, tekst, fjernelse af baggrund, problemer med broderiet, skrifttype eller -størrelse m.v. Bemærk, at nogle af vores trykteknologier ikke kræver et designeftersyn, fordi det færdige trykprodukt ser ud præcis som i forhåndsvisningen.

Hvilken slags filformater kan jeg bruge til at uploade mit design?

Promotique understøtter adskillige filformater til upload af design:
Adobe Photoshop Image (.psd)
Adobe Acrobat Document (
.pdf)
Adobe Illustrator Document (.ai)
Bitmap Image (
.bmp)
GIF Image (.gif)
JPEG Image (
.jpg,.jpeg)
Microsoft PowerPoint Document (
.ppt)
PNG Image (.png)
TIF Image (
.tif,*.tiff)

Hvad er "opløsning"? Hvad skal opløsningen være for det billede, jeg uploader?

Opløsningen angiver tætheden af de prikker, som udgør dit billede – og dermed billedets detaljerigdom – og den måles i dpi ("dots per inch"). En højere opløsning betyder, at billedet indeholder en højere grad af detaljer, men det betyder også, at filen er større og tager længere tid om at uploade. Ved de fleste produkter får du det bedste resultat, hvis billedet i sin endelige størrelse er på 300 dpi. Bemærk, at du ikke kan forbedre et billedes opløsning ved blot at skrue op for dets dpi-indstillinger.
Vi vil være med til at sikre, at du er glad for dit produkt fra Promotique. Så hvis du er usikker på, hvordan dit færdige design vil tage sig ud, skal du bare ringe til os, så kigger vi på det.

Hvad er forskellen på CMYK og RGB?

Godt spørgsmål. Disse termer bruges meget inden for tryk og grafik, og det er vigtigt at forstå forskellen på de to. Forkortelsen CMYK står for farverne cyan, magenta, gul og sort (fra engelsk: Cyan, Magenta, Yellow og Key), som er de farver blæk, som bruges i farvetryk. Den sorte farve kaldes på engelsk "key" i stedet for "black" i denne sammenhæng, fordi den laves ved, at man blander de andre tre farver – cyan, magenta og gul. Det betyder, at der kan være ganske små nuanceforskelle mellem den sorte farve fra ét firma sammenlignet med en anden. Forkortelsen RGB kommer til gengæld fra de engelske ord for rød, grøn og blå (red, green, blue), som er de lysfarver, der sammen skaber farverne på en computerskærm. Her er sort ikke med, fordi sort på en skærm simpelthen er fraværet af lys. Farven hvid opstår til gengæld ved at blande de tre farver, rød, grøn og blå.
Hvad betyder det for mig?
Det betyder, at hvis du laver billeder på din computer til at få trykt, skal du lave dem i CMYK. Således kan du sikre dig, at de farver, som du ser på din computerskærm, er så tæt på det færdige produkt som muligt. Hvis du laver et design i RGB, kan farverne i det trykte design se lidt anderledes ud; især kan mange af de lysere nuancer, som vises på en computerskærm, ikke nøjagtigt gengives på tryk. Mange digitalfotos er i formatet JPEG, og JPEG-billeder er næsten altid RGB.

Hvorfor ser nogle farver anderledes ud på tryk?

Det er frustrerende at bruge tid og kræfter på at designe noget online for så at modtage varen og se at farverne ikke er som man forventede. Det er vi meget opmærksomme på hos Promotique.
Vores supermoderne trykmaskiner sørger for at matche de farver, du ser på din computerskærm (RGB), så nøjagtigt som muligt til de farver, der bruges på tryk (CMYK). Vores trykproces omfatter også kvalitetskontrol og standarder for farvekorrektion for at sikre, at eventuelle farvevariationer er så små som overhovedet muligt, især inden for den enkelte bestilling.
Det er vigtigt for os, at du er fuldt ud tilfreds med din bestilling. Hvis det ikke er tilfældet, så kontakt os, så vi kan udbedre det.