Spring til primært indhold

Vælg en af følgende muligheder:

Jeg køber til personlig brug
Jeg køber til min virksomhed

Ofte stillede spørgsmål

Om Promotique by Vistaprint

Hvad er Promotique by Vistaprint?

Det er et sted, hvor virksomheder af alle slags og størrelser kan finde reklameartikler til at promovere sig med. Som en del af Vistaprint giver vi dig stort udvalg, som du kan bestille i antal helt ned til 1 stk.

Kan jeg bruge tilbud fra Vistaprint på webstedet for Promotique og omvendt?

Ikke i øjeblikket. Rabatkoder og tilbud kan ikke overføres fra én af de to hjemmesider til den anden. I oplysningerne om tilbuddet er det angivet, om rabatten kan bruges hos Vistaprint eller Promotique.

Skal jeg bestille et minimumsantal?

Uanset om du skal bruge tusind eller bare 1 stk., så kan vi hjælpe dig. Ved nogle af vores produkter er der et minimumsantal, men i kollektionen "Intet minimumsantal" kan du nøjes med at købe præcis det antal, du skal bruge. Bare vælg kategorien "Intet minimumsantal" øverst på siden.

Hvad hvis jeg er utilfreds med mit køb?

Så gør vi alt, hvad vi kan, for at løse problemet. Hvis du ikke er helt tilfreds, så kontakt vores kundeservice og fortæl os hvad problemet er. Så laver vi et nyt tryk af din bestilling, indsætter et tilgodebeløb så du kan foretage en ny bestilling, eller vi refunderer det fulde beløb.

Min konto

Kan jeg bruge samme e-mail og adgangskode til at logge ind, som jeg bruger på Vistaprint-hjemmesiden?

Ja. Du logger ind på præcis samme måde på begge hjemmesider.

Hvor er mine eksisterende uploads fra Vistaprint?

Kontakt vores kundeservice. De overfører dem gerne for dig.

Hvor kan jeg se tidligere bestillinger?

Du skal bare logge ind på den hjemmeside, hvor du foretog bestillingerne.

Min bestilling

Kan jeg annullere en bestilling?

Ja, du kan godt annullere en bestilling, så længe den ikke er blevet ekspederet. Bare kontakt vores kundeservice så hurtigt som muligt for at annullere.

Kan jeg ændre på noget i en bestilling?

Hvis du kontakter os, før vi behandler din bestilling, kan vi foretage de ændringer, du har brug for. Bare sørg for at kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt for at annullere.

Leveringsoplysninger

Hvad koster levering?

Du kan se vores leveringshastigheder -og priser på vores side med leveringsoplysninger.

Hvor lang tid tager det, før jeg modtager min bestilling?

Du kan se vores leveringshastigheder -og priser på vores side med leveringsoplysninger.
Med standardlevering er den normale leveringstid på 10 hverdage (der kan gå kortere eller længere tid, alt efter vores lagerbeholdning). Denne tid bliver bl.a. brugt på at tjekke dit design og det færdige produkt, så vi er sikre på, at alt ser ud, som det skal. Herunder kan du se den rejse, din bestilling skal ud på, fra vores hjemmeside til dit dørtrin.

  1. Kassen: Vælg dit produkt, personaliser det og bestil. Vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, samt en estimeret leveringstid.
  2. Designeftersyn: Vores designere sikrer sig, at dit produkt ser ud, som det skal. Hvis det er nødvendigt at redigere i det, sender vi en e-mail til dig.
  3. Produktion: Vi fremstiller dit unikke produkt. Tiden kan variere, alt efter vores lagerbeholdning.
  4. Levering: Vi sender dit produkt. Du bliver informeret om, hvornår det ankommer, og du kan desuden spore din bestilling.

Leveres mine varer i én samlet forsendelse?

Hvis din bestilling omfatter produkter med forskellige leveringshastigheder, kan de blive opdelt i separate leveringer. Dette undgår forsinkelse af produkter, som du kan modtage før andre.

Du vil kunne vælge mellem forskellige leveringshastigheder afhængigt af produkterne i din indkøbsvogn. Eksempel: Hvis nogle af dine enheder kan ekspresleveres, vil du kunne vælge denne mulighed. Du skal kun vælge og betale for én hastighed.

Før du foretager betalingen, viser vi dig, hvordan din bestilling opdeles og den anslåede leveringsdato for hvert produkt leveres til din adresse. Dette betyder, at før du køber, ved du hvilke produkter i din indkøbsvogn, der måske bliver leveret senere end din valgte leveringshastighed.

Hvilke fragtfirmaer bruger I?

Vi vælger leveringsservice ud fra, hvilke produkter du har købt, hvor de skal leveres, og pakkens størrelse og vægt. Selvom det ikke er muligt i øjeblikket, arbejder vi på at give vores kunder mulighed for selv at vælge.

Hvordan kan jeg vide, om min bestilling er blevet afsendt?

Vi giver dig besked. Når bestillingen er blevet afsendt, sender vi dig en e-mail med bekræftelse på afsendelse af din bestilling og med oplysninger om leveringsmetode, forventet leveringsdato og andre sporingsoplysninger (hvis muligt).

Hvordan sporer jeg min bestilling?

Når du har afgivet din bestilling, kan du nemt spore den på siden med din bestillingshistorik. Sådan gør du:

  1. Log på Min konto
  2. Gå til Bestillingshistorik
  3. Kontroller status for din bestilling. Hvis den er blevet afsendt, kan du spore den med kurerlinket (dvs. “Nacex: 123” eller “RoyalMailUk: ABCD1234”).

Hvor leverer I til?

Vi levere til de fleste lande i EU:

• Ungarn
• Litauen
• Rumænien

Vi leverer ikke til disse lande:

• Åland (FI)
• Buesingen (DE)
• Campione (IT)
• De Kanariske Øer (ES)
• Cueta (ES)
• Færøerne (FO)
• Gibraltar (UK)
• Helgoland (DE)
• Livigno (IT)
• Melilla (ES)
• Athos (GR)
• Alle europæiske oversøiske lande og territorier

__ Leverer I til Kanaløerne, Scillyøerne eller Isle of Man?__

Vi leverer til Storbritanniens fastland. Men vi kan ikke levere til Kanaløerne, Scillyøerne eller Isle of Man.

Inkluderer jeres leveringstider produktionstiden?

Ja, alle de hastigheder, du kan se, inkluderer den tid, det tager at trykke din bestilling og levere den til dig.

Kan I garantere jeres leveringstider?

Når du lægger en vare i indkøbsvognen, bliver du bedt om at vælge en leveringshastighed. Så får du en forventet leveringsdato for din vare – og det er noget, vi står ved. Ind i mellem kan dårligt vejr eller forsinkelser hos kureren påvirke leveringsdatoen, men hvis din bestilling ikke er kommet til tiden, så kontakt os, og så finder vi en løsning.

Kan jeg vælge at få leveret varen med mit eget valg af fragtfirma?

Grundet produktionsprocessen kan vi i øjeblikket ikke acceptere særlige leveringsanmodninger.

Leverer I til feltpostkontorer?

Det er desværre ikke muligt for øjeblikket, men det er noget, vi ønsker at arbejde hen imod.

Leverer I til postbokse?

Desværre ikke, men vi undersøger mulighederne for, hvordan det kan lade sig gøre i fremtiden.

Design mit produkt

Hvilke typer tilpasninger af design tilbyder I?

Vi tilbyder adskillige forskellige tilpasningsmetoder, bla. fuldfarve, enkeltfarve, sublimering, broderi og laserindgravering. Metoden, som du vælger, varierer afhængigt af dit produkt, den ønskede finish, og hvad du vil bruge den til.

Hver produktside viser de muligheder for tilpasning, der er tilgængeligt for produktet. Du kan også bruge filtrene i vores katalog til at finde produkter af en særlig dekorationstype.

Vil mit produkt se ud præcis som i forhåndsvisningen?

Ja, forhåndsvisningen giver et nøjagtigt billede af, hvordan det færdige resultat vil se ud. Vores avancerede teknologi sikrer, at forhåndsvisningen er så tæt på dit færdige resultat som muligt. En gang imellem kan der være mindre variationer, men de bliver fanget af vores designere under designeftersynet. Vi kontakter dig, hvis det skulle blive nødvendigt at foretage ændringer ved designet.

Kan jeg få hjælp med designet?

Ja. Bare kontakt vores kundeservice så hurtigt som muligt . De er designeksperter og kan hjælpe med alle slags spørgsmål.

Hvordan fungerer jeres designeftersyn?

Vores professionelle grafiske designere foretager et eftersyn af din bestilling for at sikre, at du får leveret den bedst mulige kvalitet. Hvis de finder noget, som bør ændres, sender de dig en e-mail med et par forskellige mulige løsninger (typisk inden for 24 timer). Du kan så enten vælge en af de foreslåede løsninger, eller du kan bede om andre ændringer. Vi kan hjælpe dig med layout, tekst, fjernelse af baggrund, skrifttype og mere. Bemærk, at nogle af vores trykmetoder ikke kræver et designeftersyn, fordi det færdige trykprodukt ser ud præcis som i forhåndsvisningen.

Hvilken slags filformater kan jeg bruge til at uploade mit design?

Promotique understøtter en bred vifte af forskellige filformater til upload af design:

Adobe Photoshop-billede (.psd)
Adobe Acrobat-dokument (
.pdf)
Adobe Illustrator-dokument (.ai)
• Bitmap-billede (
.bmp)
• GIF-billede (.gif)
• JPEG-billede (
.jpg, .jpeg)
• Microsoft PowerPoint-dokument (
.ppt)
• PNG-billede (.png)
• TIF (
.tif,*.tiff)

Hvad er "opløsning"? Hvad skal opløsningen være for det billede/foto, jeg vil uploade?

Opløsningen angiver tætheden – og dermed detaljerigdommen – af de prikker, som udgør dit billede, og måles i dpi ("dots per inch"). En højere opløsning betyder, at billedet indeholder en højere grad af detaljer, men det betyder også, at filen er større og tager længere tid om at uploade. Ved de fleste produkter får du det bedste resultat, hvis billedet i sin endelige størrelse er på 300 dpi. Bemærk, at du ikke kan forbedre et billedes opløsning ved blot at skrue op for dets dpi-indstillinger.

Vi vil være med til at sikre, at du er glad for dit produkt fra Promotique. Hvis du er bekymret over, hvordan dit uploadede billede kommer til at se ud på dine produkter, så ringe ti os, og så kontrollerer vi billedkvaliteten.

Hvad er forskellen på CMYK og RGB?

Forkortelsen CMYK står for farverne cyan, magenta, gul og sort (fra engelsk: Cyan, Magenta, Yellow og Key), som er de farver blæk, som bruges i farvetryk. Den sorte farve kaldes på engelsk "key" i stedet for "black" i denne sammenhæng, fordi den laves ved, at man blander de andre tre farver – cyan, magenta og gul. Det betyder, at der kan være ganske små nuanceforskelle mellem den sorte farve fra ét firma sammenlignet med en anden. Forkortelsen RGB kommer til gengæld fra de engelske ord for rød, grøn og blå (red, green, blue), som er de lysfarver, der sammen skaber farverne på en computerskærm. Her er sort ikke med, fordi sort på en skærm simpelthen er fraværet af lys. Farven hvid opstår til gengæld ved at blande de tre farver, rød, grøn og blå.

Det betyder, at hvis du laver billeder på din computer til at få trykt, skal du lave dem i CMYK. Således kan du sikre dig, at de farver, som du ser på din computerskærm, er så tæt på det færdige produkt som muligt. Hvis du laver et design i RGB, kan farverne i det trykte design se lidt anderledes ud; især kan mange af de lysere nuancer, som vises på en computerskærm, ikke nøjagtigt gengives på tryk. Mange digitalfotos er i formatet JPEG, og JPEG-billeder er næsten altid RGB.

Hvorfor ser nogle farver anderledes ud på tryk?

Det er ikke rart at designe en vare online, og så ser farverne ikke ud, som man havde forventet, når man modtager det færdige produkt. Det forstår vi hos Promotique.

Vores supermoderne trykmaskiner sørger for at matche de farver, du ser på din computerskærm (RGB), så nøjagtigt som muligt til de farver, der bruges på tryk (CMYK). Vores trykproces omfatter også kvalitetskontrol og standarder for farvekorrektion for at sikre, at eventuelle farvevariationer er så små som overhovedet muligt, især inden for den enkelte bestilling.

Det er vigtigt for os, at du er fuldt ud tilfreds med din bestilling. Hvis du ikke er tilfreds, såkontakt os, så vi kan finde en løsning.